» Blog » Podsumowanie rpg.polter.pl #2
01-04-2010 00:55

Podsumowanie rpg.polter.pl #2

W działach: Blog, rpg.polter.pl | Odsłony: 1

Podsumowanie rpg.polter.pl #2
Nadeszła wiosna i radość udzieliła się nawet gołębiom gruchającym na dachu szaroburego bloczyska, które oddaliwszy się od okna mojego pokoju może na sześć, może na osiem metrów, całkowicie zasłania rzekomo budzący się do życia świat. Gdzieś nad nimi niebo stało się niebieskie w dzień i ciemniejsze w nocy, niezmącone już łuną, nieustannie przypominającą o białym okupancie, jeszcze nie tak dawno rządzącym naszymi chodnikami. A więc jednak wiosna! Otwarły się wrota kaerów, a wciąż przecierający w blasku słońca (czy ono kiedyś też było aż tak jasne?) wielbiciele fantastyki gier fabularnych wybrali się na coroczną pielgrzymkę do Pyrlandii, aby uczcić odradzające się życie. Choć może nieco pomieszałem święta. W każdym razie, zima się skończyła, i to powód przynajmniej tak samo dobry jak szereg innych, by przeprowadzić kolejne podsumowanie funkcjonowania działów RPG serwisu poltergeist. Tym razem obejmie ono trzy miesiące, jakie minęło od poprzedniej tego typu notki. Jeżeli miałbym krótko odpowiedzieć na pytanie "Jak jest?", odparłbym "Jest dobrze, ale…". Udało nam się opublikować 37 tekstów, a więc nieznacznie mniej, niż ostatnio (w przeliczeniu na miesiąc), za to zadowolony jestem z ich jakości. Przejdźmy jednak do dokładniejszych statystyk: Recenzje (13): W ostatnim kwartale opublikowaliśmy nieco mniej recenzji niż w poprzednim. Wtedy mieliśmy jednak nieco do nadrobienia, poza tym poza wydanymi przez Portal Ruinami, polski rynek przez ten czas żył raczej przyszłymi premierami (Savage Worlds, dodatki do Wolsunga i Dzikich Pól, a w dalszej perspektywie: Rzeczpospolita Odrodzona, Robotica czy przygoda do Klanarchii). Wracając jednak do poltera, największą popularnością cieszyły się recenzje wzbudzającej spore emocje najnowszej edycji WFRP oraz rodzimych klasyków, a więc Kryształów Czasu i Jesiennej Gawędy. W przyszłych miesiącach możecie spodziewać się podobnego tempa aktualizacji oraz gorących kąsków, których ilość zależy jednak od poczynań wydawców. Powodzenia! Materiały systemowe i scenariusze (19): Super! Z tego segmentu jestem naprawdę zadowolony. Duże brawa dla działu WFRP, któremu udało się opublikować szereg ciekawych bnów, motywów i pomysłów na przygody. Podobnym tropem idą Szybkostrzały działu ogólnego. Przedsięwzięciem o zupełnej innej skali była de facto kampania Wojny domowe do Gwiezdnych Wojen. Mówiąc o dziale rpgo, w ciągu ostatnich miesięcy nabyliśmy sporo doświadczenia, które mam nadzieję przyczyni się do dalszych regularnych publikacji Szybkostrzałów oraz pomoże podczas pracy nad kolejnym projektem Viagroma, a więc pełnokrwistej kampanii. Co jeszcze? Podoba mi się struktura tekstów z tego segmentu, osobiście uważam scenariusze i motywy za dużo praktyczniejsze od np. szczegółowych opisów świata. Jeżeli uda nam się utrzymać taki poziom i tempo aktualek, będzie super. Almanach (4): Dobry segment. Scobin dokończył swoje dotychczasowe Opus Magnum, mi udało się napisać kilka słów, które spotkały się z całkiem pozytywnym odbiorem. W przypadku tego działu mam jednak apetyty na więcej – nie wiem jak u was, ale według mnie lepsze zrozumienie gier fabularnych bezpośrednio przekłada się na fajniejsze sesje. Gry (1): Niestety, wydawnictwo mark6 umilkło. Mam nadzieje, że uda nam się odnowić współpracę, tymczasem w tym kwartale opublikowaliśmy ciekawą mechanikę autorską, przeznaczoną do Gwiezdnych Wojen. Newsy i rynek Publikowanie polskich newsów stało się prawdziwą przyjemnością. Poczynania Portalu, Kuźni Gier i Gramela zasługują na uznanie: przed każdą premierą regularnie dostajemy szereg ciekawych zapowiedzi, twórcy gier wsłuchują się w opinie fanów, a punkty programu prowadzone przez ich wysłanników stają się główną atrakcją konwentów. Jeżeli popatrzeć w statystyki, największym zainteresowaniem cieszyły się oczywiście pierwsze wzmianki na temat nadchodzących podręczników – SWEPL i jej edycji limitowanej, drugiej edycji Monastyru, dodatków do Wolsunga i najnowszej edycji WFRP. Osobiście chciałbym zwrócić uwagę na sondę, w której wybieraliśmy maskotkę polskiej edycji Savage Worlds. Podsumowanie i prognozy i z czego nie jestem zadowolony, bo z czegoś wypada nie być To były całkiem dobre trzy miesiące. Działy rpg dostarczyły wiele praktycznych materiałów, które w najbardziej bezpośredni sposób wpływają na sesje naszych czytelników, ale całkiem nieźle wypadły także recenzje oraz teksty teoretyczne. Cieszę się ze współpracy z wydawnictwami – pozdrowienia dla Kuźni Gier oraz Gramela – a także fajnej atmosfery, która ostatnimi czasy panuje w serwisie. Kiepsko wypadły za to niektóre działy systemowe, które w ostatnim kwartale praktycznie wstrzymały aktualizacje – to na pewno kwestia, w której potrzebne są nowe rozwiązania, nad którymi oczywiście pracujemy. Jeżeli chodzi o prognozy na przyszłość, to prezentują się one całkiem nieźle. Pion pracował w ostatnim okresie płynniej, choć i tu jest jeszcze spore pole do pracy. Podobają mi się także zmiany strukturalne, związane z publikacją np. większej ilości krótkich scenariuszy. Nadeszła wiosna, temperatura wzrosła, a wraz z tym powraca chęć do wychodzenia z domu, grania i tworzenia. Skoro przetrwaliśmy nawet horror niemal półrocznej zimy i zwały śniegu, to co mogłoby nas teraz powstrzymać w dostarczaniu Wam ciekawych artykułów i wieści związanych z naszym ulubionym hobby?

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.